نحن صامدون

نحن صامدون

هرکس در هرکجا وهر پست ومقامی در جمهوری اسلامی اگر در راستای حکومت جهانی امام زمان (عج ) قدم بر ندارد خائن است. امام خمینی (ره)

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

واکنش آیت الله مکارم به قطعنامه اروپا

 

یکی از مراجع تقلید شیعیان در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی در پارلمان اروپا گفت: اتحادیه اروپا طرح 20 ماده‌ای ضد ایرانی ارائه کرده که باید به شدت مراقب بود.

به گزارش فرهنگ نیوز، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به اقدام پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روز گذشته اتحادیه اروپا طرح 20 ماده‌ای را ارائه کردند که بر طبق آن هرگاه اعضای این اتحادیه به ایران سفر کند، می‌تواند با مجرمان فتنه 88 ملاقات کند؛ هنوز قضیه هسته‌ای ما تمام نشده آنها چنین بساطی به پا کرده‌اند که باید به شدت مراقب بود.

وی در ادامه با اشاره به زندگی حضرت فاطمه(س) افزود: خطبه معروف فدکیه حضرت زهرا(س) در بردارنده مضامین عمیق توحیدی، عرفانی، اخلاقی و سیاسی است که همه ما باید به این مباحث دقت کرده و آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

  • صامد ون

السلام علیک یا سیدهَ النساء العالمینسلام الله علیها

 

آن حضرت از بازگشت مردم پس از رسول خدا صلى‏الله‏علیه‏و‏آله شکوه مى‏کند که «وَ مَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ وَ مَن یَنقَلِبْ عَلَىَ عَقِبَیْهِ فَلَن یَضُرَّ اللهَ شَیْئًا وَ سَیَجْزِی اللهُ الشَّاکِرِین»(آل‏عمران/144)؛ محمّد صلى‏الله‏علیه‏و‏آله فرستاده کسى است که پیش از او نیز فرستادگانى آمده‏اند. آیا گر بمیرد یا کشته شود شما به گذشته خود برمى‏گردید؟ و هر کس به گذشته خود برگردد هرگز زیانى به خداوند وارد نیاورده است و به زودى خداوند سپاس‏گزاران را پاداش خواهد داد. و فریاد برمى‏آورد: «اى قوم اوس و خزرج! آیا میراث پدرم بلعیده شود، در حالى که شما مرا مى‏بینید و صداى مرا مى‏شنوید و آغاز و فرجام کار به شما برمى‏گردد و زمام امور در دست شماست؟» و با شِکوه از پنهان‏کارى مردم و چشم‏پوشى آنان از حق و انحراف از راه راست، با استناد به آیه «اَلاَ تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَکَثُواْ أَیْمَانَهُمْ وَ هَمُّواْ بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَ هُم بَدَؤُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللهُ أَحَقُّ أَن تَخْشَوْهُ إِن کُنتُم مُّؤُمِنِین» (توبه/13) مى‏فرماید: آیا با مردمى که پیمان‏هاى خود را شکسته و براى بیرون کردن پیامبر تصمیم گرفته‏اند نمى‏جنگید، با آن که جنگ را آغاز کرده‏اند؟ آیا از آنان مى‏ترسید با این که خداوند سزاوارتر است که از او بترسید، اگر ایمان آورده و دین را باور کرده‏اید؟ (1)

  • صامد ون